112


Idag hände det en läskig grej....

Det kom en upprörd dam fram till oss i kassan och sa "det sitter en dam på en bänk och ropar efter hjälp"...
Första reaktionen var "ja ja en av a-lagarna...."
Men jag och min kollega Carola gick bort å pratade med damen.
Hon hade haft en strok innan och kände av samma symtom...
Jag ringde 112 å Carola hjälpte henne att lägga sig ner.
Sedan ringde jag hennes man och höll utkik efter ambulansen och Carola
pratade med damen hela tiden.
När ambulansen åkt ringde jag hennes man igen och förklarade läget.
Vilken tur att ambulans männen o kvinnorna finns!

Men det som stör mig är alla som stannar o tittar, jag va påväg att säga "ska ni inte med bussen vid denna gate så kan ni går här ifrån!!!" för jag blir så irriterad

Over And Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0