tisdag och missförstånd

Här kommer receptet för kakan jag ska baka på torsdag (har fredags fikat på jobbet på fredag)
så mamma ska kika förbi med äpple i morgon :) hon är så snäll min mamma!

du behöver;
4 ägg
5 dl socker
200 gr smör
2 dl mjölk
6 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
8 äpplen
4 msk socker
4 tsk kanel

så här gör du;
1. Smält smöret. (under tiden kan du skala, kärna ur och klyfta äpplena)
2. Vispa ägg och socker poröst. Blanda i mjöl och bakpulver.
3. Tillsätt mjölk och det avsvalnade smöret.
4. Häll smeten på bakplåtspapper i långpanna.
5. Vänd äppelklyftorna i socker och kanelblandningen och fördela dem i smeten.
6. Grädda i ca 25 minuter (200 grader). Skär upp kakan i fyrkanter när den svalnat.


Idag har jag varit och klippt mig, gött gött gött!
det blev bra, som vanligt!
samtidigt som jag va på A6 så blev det en sallad från Majoren med kebabsås, så gott! 


Och för en stund sedan ringde svärmor, hon skulle kolla när jag skulle hämta hockeybiljetten....
tydligen hade min svärfar inte varit med på att jag inte ska gå idag :( för jag jobbar till 19 och
jag är väldigt trött (sover väldigt dåligt på nätterna)
så det va inte bra, hoppas någon annan kan gå så inte biljetten brinner inne!
jag hade gärna gått om jag slutat lite tidigare.... :/

Ha en bra kväll, nu är det under 2 timmar tills jag får gå hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0