ägg o bacon-muffins!



Ingredienser:
10 ägg
1 dl vispgrädde
2 dl ost
2 pkt bacon
peppar

Gör så här
Blanda ägg, grädde och ost.
Klipp baconet i små bitar och stek.

Blanda baconen med äggröran, peppra.

Häll sedan smeten i muffinsformar, jag använde en teflonform men rekommenderar att man har pappersformar i så slipper man att smeten fastnar.
In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter.

Perfekt att ta ut ur kylen på morgonen, värma i micron en minut och njuta av snabba ägg och bacon :)



Efter att ha varit o tankat så stannade jag till på Ica :)
Det är ju alltid nått som saknas i kylen/frysen.
Jag passade på att köpa lite ägg till muffinsarna som jag tänkte göra.

Och ovan ser du hur det blev :)
Det blir ca 12 muffins på receptet.


Nu ska jag bara invänta att de kallnat och sedan blir det smakprov!


Over And Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0