dumlekakor *mums*

Godagens!
jag börjar få ont i halsen, inte bra!
men men det är bara till att bita ihop och jobba vidare....

Igår gjorde jag dumlekakor, de blev kanon bra :)
receptet ser du nedan....



Dumlekakor
24 st

200 gr margarin/smör
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
12 st Dumlekolor
1 ask Rosa Noblesse
24 folieformar

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop margarin, strösocker, vetemjöl och bakpulver till en smidig deg och kyl i 30 min.
Dela degen i 24 bitar och rulla till runda bollar. Tryck ner en halv dumlekola i varje degboll.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter.
Ta sedan ut kakorna ur ugnen och lägg på en bit Noblesse på varje boll innan de kallnat. Chokladen skall smälta ut över kakorna.
Ställ kakorna i kylen för att stelna, klart!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Mmmm.. dom är goda! :)

2009-08-27 @ 19:52:41
URL: http://emeliehagstrom.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kalle tycker också att dom är goda sa han nu :)

2009-08-27 @ 19:53:09
URL: http://emeliehagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0