helgen som varit.... :)

Jaha, då va julen över :( synd att det går så fort!


I onsdags så va det full rulle hemma :) jag slutade 13.40 sedan va det A6 som gällde och Ica påvägen hem.
Jag gjorde rödbetsalladen och den sista tårtbotten....
Torbjörn städade och jag började förbereda kvällens mackor....
Tanken va att jag skulle sova en stund men det hann jag inte med...

Vi vann tyvärr inget på uppesittarkvällen, men trevligt hade vi!

Jag vaknade tidigt på julaftonsmorgon, förväntansfull på vad som skulle hända!
Vid 11 åkte vi ner till svärmor och svärfar och lämnade massa mat och sedan åkte jag och hämtade "mormor" Gunda. Sedan va det bara att sätta igång med att värma maten och duka borden.
Vid 15 va vi alla mätta o belåtna och det blev kalle anka (jag hann inte se så mycket då det fanns en del att göra i köket) Tårtan las ihop och sedan va det dax för julklappsutdelning :)
Jag fick en jacka, Wii super mario bros, spets att ha till min scrapbooking, handdukar, choklad och kaffe.

vid 17.30 styrde kosan mot gunnestorp där det vankades gröt, köttbullar, jansson på rotfrukter m.m. *mums*
vi kollade på Karl Bertil Jonsson med taxarna.... Efter det kom tomten :) (som va en mr mäkinen....)
Jag fick presentkort på Hildas rum :) av pappa *precis vad jag önskade mig*

Vid 21-tiden åkte vi tillbaka till svärföräldrarna och fortsatte fira :)
Vid 2-tiden knallade vi hem.....

Juldagen började med en sovmorgon och sedan begav vi oss ner och hämtade julklapparna som låg kvar hos svärmor och svärfar.Vi käkade lunch där oxå :)

På kvällen blve det Max mat och film *gött värre*
Jag lyckades vrida till knät och foten oxå... :(

I lördags åkte torbjörn och jaga med tomas, men det blev inte så mycket jakt då det va alldeles för mycket snö...
På kvällen gick vi ut och åt på Olearys *mumsigt* Menyn ser du nedan ;)



Quesadillas

Smaskiga vetetortillas fyllda med pico de gallo och ost.

Grillas och serveras med gräddfil, salsa och guacamole.


Sizzling Fajitas

Våra klassiska fajitas. Du fyller dem med våra tillbehör som grillad biff, kyckling, O’Learys BBQ beans,
gräddfil, salsa, guacamole och riven ost

Mexican Fried Ice Cream

O’Learys specialitet! Vaniljglass som panerats och friterats.

Garneras med kolasås och grädde.

 




Igår söndag så vaknade vi rätt tidigt (09.30) och åt en super frukost framför tv;n.
Vid 11.30 ringde svärfar, han ville ha hjälp med bussen....
Så vi va där vid 12 och va klara vid 17.... det va ju några som ville prova den nya snöslungan....

På kvällen blev det kyckling med salsa (innehållande mango, annanas och chilifrukter) och tacobröd.
Vi kollade på Stenhuggaren del 2. Stenhugaren får 3 av 5 möjliga stämplar, del 2 va grymt rörig (även fast både jag och torbjörn läst boken...)

Idag jobbar jag.... har lagt in om ledighet för onsdag *hoppas hoppas*

Over And Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0