kladdig kaka i form :)

Jaha, då va jag på jobbet igen efter tre dagars ledighet....
Det låg ett recept till mig när jag kom (Tack Anette!)


Det lyder..........
Blanda 400 g smält, svalt smör blanda med 3 dl havregryn.
Vispa 3 dl socker och ett ägg.
Rör ihop 5 dl mjöl och 4 tsk bakpulver.
En tsk i varje metallform.
Blanda samman allt och grädda i 175 grader ca 15 minuter.

Över till glasyren ;)

250 gram smör
8 msk vispgrädde
3 dl socker
2 msk kakao
1 1/2 msk mjöl
150 g hackad mandel

Blanda i en gryta men det får inte koka!
Grädda ytterligare tills glasyren börjar klibba.

På lunchen blir det att ringa Telia och kolla om de har gratis Suft i abonemangen, men vad jag kan läsa mig till så verkar det inte ingå :( men jag ringer för säkerhetskull...

Over And Out!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0