Ny eller Begagnad barnvagn?

Det är dax att bestämma sig för barnvagn eftersom det är beställning på dom.
Men är man dum eller snobb för man vill köpa en ny vagn?
Jag är inte speciellt bacillrädd men det är jag det, men vill jag lägga
vårt barn i en vagn som använts av någon jag inte känner?
Tänk om barnet inte mått bra i vagnen, tänkt om det är någon skada
på vagnen som vi int kan se med blåtta ögat eller om den är skitig och det går inte att tvätta bort...

Jag har varit inne på blocket och kollat, visst det finns vagnar...
Men vi vill inte ha någon "no name" vagn utan vi vill ha ett känt och
väl beprövat märke!







Vi har kollat runt lite, och har fastnat för Emmaljungas City Cross,
färg Grey Flowers.
Vagnen i sig är lätt och har fast hjul (behövs när jag ska till mamma o pappa som bor på landet)
Och färgen är finare än det du ser på bilden.
Den är rätt diskret och är lätt att bädda med.
Regnskydd och myggnät "ingår" och det är ju smidigt.


På lördag blir det en sväng till 1klass och kolla äget, hoppas att vi kan
bestämma oss då och lägga en handpenning för att beställa hem vagnen.


Over And Out!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad ligger priset på en Emmaljunga idag?

Angelica låg i en begagnad emmaljunga, men endast en användare och 6 månader gammal, och köpt på barnvagnscentralen, tror jag det hette då för 700:-, sålde den på annons för 700:- 9 månader senare.

Postat av: Karin

Runt 8000 kr för en vagn med ligg och sittdel.

Sen kostar skötväskan mellan 500- 900 kr.

På barnvagnscentralen köpte mamma o pappa oxå barnvagnen jag låg i, en brun skinnvagn, även den emmaljunga.

2010-10-05 @ 15:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0