söndag o jag är uttråkad!

Du behöver:

Gör så här:

Lägg de frysta kycklingfiléerna i en ugnsform där alla filéer får plats att ligga bredvid varandra.

 Blanda crème fraiche, soja, sambal oelek och grädde i en bunke och rör om. Häll detta över kycklingfiléerna.

 Ställ in i mitten av ugnen i 175°C i 1,5 timmar.

 

Servera med ris, potatis, grönsaker.

kycklingfilé och sås

1. Lägg kycklingfiléerna i en ugnsform. (Jag tog endast 1 kg kycklingfilé, men det ska vara dubbelt). 2. Häll crème fraiche, soja, grädde och sambal oelek i en bunke. 3. Rör om så ser det ut så här.

kycklingfilé i ugn med sås och grönsaker

4. Häll såsen över kycklingfiléerna och ställ in i ugnen. 5. Efter 1,5 timmar är de klara. 6. Servera med t.ex. en sallad.

 

Detta blir det i matlorna under veckan (tror jag) men ikväll blir det pannkakaor när jag kommer hem :) fast jag får nog steka dom sjölv om jag vill ha några...

Såg att Stieg Larssons sista Film,Luftslottet som sprängdes kommer på bio till helgen = SKA GÅ!!!

Over And Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0