Mat för glada små magar

Idag testade jag något nytt vilket jag tycker att du oxå ska göra.
Koka upp ca 1 liter vatten med 6 vitpepparkorn, 2 skalade morötter, 1 vitlöksklyfta, 10 cm purjolök.
Lägg i 3 kyckling fileer och låt koka i ca 40 minuter.
Ta ut kycklingen och lägg på en ren skärbräda.
Sila av kokspadet, plocka bort vitpepparkornen och mixa grönsakerna.
Koka upp drygt hälften av spadet och tillsätt 1,5 dl kaffe/mellan-grädde, grönsaksmixen och ideal mjöl, små koka till en bra konsistens (detta är såsen) Hacka kycklingen i små bitar eller purea den med lite smör.
När såsen kokat i några minuter, häll tillbaka kycklingen och låt den ligga i såsen i ett par minuter.
Frys sedan i lagom portioner.
Jag serverade min "kyckling gryta" tillsammans med ris och majs/ärtor och paprika blandningen (som du hittar i frysdisken som jag bara mixat.)
Min lille grabb gillade det :)
Jag hoppas att du kan ha nytta av detta recept, det är inte så krångligt som det låter :-)
Tips! Använd det du har hemma!
Byt ut purjolöken mot vanlig gul lök, ha i palsternacka, broccoli eller blomkål.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0