när muffinsen är för stor men ändå för liten...

"När du får oväntat besök, skippa Gevalia och bjud på Intenzo istället!"
Telefonen ringer...
- Hej! vi tänkte bjuda in oss till dig/er om ett par timmar på en fika på balkongen..
- Ja visst, ni är så välkomna!
Sen när du lagt på så inser du att gårdagens strumpor ligger kvar under soffbordet,
diskmaskinen är full och ren så det står smutsig disk på hela diskbänken och tvätten är torr men hänger
fortfarande på tvättstället.
Känner du igen dig?
Det gör jag :P
Du måste städa och hinner därför inte baka...
I frysen finns stora cupkake muffins och bullar, men det blir väl lite för mastigt med båda två?
Du tänker, negerbollar... men havregrynen är slut :(
I kylen finns lite smör, några ägg och en bit ljus-choklad.
I skafferiet finns coccos och socker.
Så gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader
Blanda 2 hg coccos med 1 1/2 dl socker.
Finfördela (med fingrarna) 2 rejäla matskedar med smör.
Vispa 2 ägg.
Blanda smeten och låt svälla i rumstemperatur i 10 min.
Ta sedan en matsked och råga den med smet, rulla lite i handen,
lägg klumpen på bakplåten (med bakplåts-papper på så klart) och gör en topp.
In i ugnen 8-10 min, men håll koll för det går fort!
Låt svalna och smält lite choklad i ett vattenbad (jag valde ljusblock-choklad)
När coccos topparna svalnat så doppar du dom i chokladen.
Och sen in i kylen tills gästerna kommer.
Detta tar ca 20 min totalt.
Resultatet ser du nedan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0